Få styr på din virksomheds handelsbetingelser
Er du ansvarlig for en webshop? Så kender du sikkert også til de mange krav, der kan være til det. Noget af det, der virkelig skal være styr på, er, at kunderne har adgang til alt det, der juridisk set skal være til gengængeligt – men det ved I garanteret allerede godt. Til gengæld kan det godt være svært helt at finde hoved og hale i, hvordan man bedst bygger den slags op.
Først og fremmest kan det godt betale sig at have en skabelon. På den måde får du mange af standardfraserne, der kan være, ligesom det nemt kan tilpasses lige præcist din virksomhed. Det gør forhåbentlig, det hele bliver lidt mere overskueligt for dig. Samtidig betyder en skabelon, at dine kunder ikke bliver forvirrede over formuleringer, der måske ikke helt rammer nåleøjet – for her har du at gøre med en opsætning, der er gennemtestet og brugt mange andre steder. Se mere her: handelsbetingelser skabelon.
Få overblik over det juridiske
Det er meget vigtigt, at I er opmærksomme på, at I har handelsbetingelser, der passer til jeres udbud af varer eller ydelser. Der er nemlig forskel på, hvilke betingelser, der i så fald er gældende. For virtuelle varer og køb som for eksempel et abonnement på en ting, gælder der helt andre betingelser, end der gør, hvis det, der sælges, er et fysisk produkt. I er altså nødt til at gennemse regelbogen og finde ud af, om I lever op til de krav, der er.
Med skabelonen kan I lynhurtigt plotte ind, hvad I sælger, virksomhedens CVR-nummer, oplysninger og andre ting, så I ikke selv skal skrive noget som helst. Her bliver der genereret handelsbetingelser, I kan indlejre i jeres webshop, så de er let tilgængelige sammen med de andre informationer, der skal være tilgængelige for jeres kunder hele tiden.