Tips til bedre arbejdsmiljø i virksomheden
For at en virksomhed kan klare det godt på markedet, er det rigtig vigtigt, at de ansatte trives. Dårlig trivsel skaber nemlig konflikter, flere sygedage og dårligt samarbejde. Der er heldigvis måder, hvorpå du kan bidrage til god trivsel. Læs med her hvis du mangler et par tips.
De rette hjælpemidler
Mange arbejdspladser kræver, at de ansatte kan yde fysisk arbejde, om det så er i industrien med løft, transport eller konstruktioner, eller det er i plejesektoren. Vores kroppe kan holde til rigtig meget, men det betyder ikke, at vi ikke kan være i risiko for skader eller slid. Det kan derfor være en rigtig god idé at investere i redskaber, der kan beskytte og bidrage til de ansattes fysiske sundhed i deres fysiske arbejde.
Du kan undersøge mulighederne hos Immodenmark, som har specialiseret sig i hjælpemidler. Det kan være exoskelet til løft eller svære arbejdspositioner eller kørestole og lifts. Hjælpemidler som disse kan gøre arbejdet meget lettere for de ansatte og kan bidrage til muligheden for at kunne holde til at være på arbejdsmarkedet i længere tid uden skavanker.
Mental sundhed og trivsel
Det er relevant for alle virksomheder, at de ansatte trives og har det godt socialt og mentalt på deres arbejdsplads. I en verden, hvor alting går stærkt med udvikling, teknologi og medier, kan man nemlig hurtigt blive stresset og overvældet. Det samme gælder også på arbejdspladserne, hvor de ansatte bliver presset til at yde mere.
Man kan hjælpe sine ansatte med at navigere i det hele ved at give gode muligheder for at søge rådgivning ift. mental sundhed og stress. Derudover kan man bidrage til god trivsel med hyppige trivselsundersøgelser og supplerende at arrangere gode sociale begivenheder, der hjælper de ansatte med at danne et godt fælleskab, som alle kan trives i. Glade ansatte er grundstenene for en god virksomhed.